Veel gestelde vragen
—
Hieronder kunt u per onderwerp of categorie onze meest gestelde vragen (en het daarbij behorende antwoord) vinden. Mocht uw vraag er onverhoopt niet tussen staan, aarzel dan niet om direct contact met ons op te nemen.
Algemeen
-
Waar zijn wij gevestigd?
AAZ Adviesgroep B.V. is gevestigd in het oude postkantoor te Zevenbergen aan de Stationsstraat 7.
-
Wat zijn onze openingstijden?
Ons kantoor is op werkdagen geopend van 8.30 uur tot 17.00 uur.
Uiteraard is het mogelijk om een afspraak met ons te maken buiten kantoortijden. Wij willen u vriendelijk verzoeken om hiervoor telefonische contact met ons op te nemen.
-
Hoe kunt u ons bereiken?
U kunt op verschillende manier contact met ons opnemen.
Ga voor het volledige overzicht naar onze contactpagina.
-
Wat doen wij?
Ons kantoor heeft zich gespecialiseerd in financiële dienstverlening. Wij beschikken over alle vergunningen om te kunnen adviseren en bemiddelen in diverse producten en/of diensten voor zowel ondernemers als particulieren. Wij zijn volledig onafhankelijk. Dit betekend dat wij geen contractuele verplichting hebben met derden. Wij zijn een zelfstandige onderneming.
-
Waarom is het goed om ons in te schakelen?
Bij AAZ Adviesgroep staan duurzame relaties en totaaloplossingen centraal. Samen met u brengen wij uw financiële positie in kaart. Risico's, rendement, fiscaliteiten en uw wensen en doelen houden we op een planmatige wijze inzichtelijk.
-
Hoe verloopt een adviestraject?
Uw eerste contact met een van onze adviseurs begint met een gratis kennismakingsgesprek. Hij/zij geeft in dit gesprek aan wat u als klant van AAZ wel en niet van ons kunt verwachten. Ook krijgt u informatie over de kosten van het advies en wordt onze werkwijze besproken.
Mocht u zich kunnen vinden in onze werkwijze dan zal er in het volgende gesprek worden besproken welke diensten en/of producten u via ons afneemt. Op basis van uw wensen en de mogelijkheden in de markt gaan wij voor u op zoek naar een passend financieel product.
Wij streven hierbij naar de beste prijs/kwaliteitsverhouding en houden rekening met de voorwaarden, administratieve prestaties en moraliteit van aanbieders. Indien wij een passend (financieel) product hebben gevonden, dan stellen wij een offerte voor u op. Na akkoord zorgen wij ervoor dat de overeenkomst gesloten wordt, dat al het papier in orde komt en dat facturatie op de juiste wijze plaatsvindt.
-
Hoe betaal ik mijn financieel adviseur?
Een adviseur kan op verschillende manier zijn kosten bij u in rekening brengen. Dit kan via een uurtarief, een vast tarief of een abonnement. Ontvangt u geen rekening voor het advies? Dan ontvangt uw adviseur provisie. U adviseur mag geen provisie ontvangen over complexe producten die na 1 januari 2013 zijn afgesloten. Voor deze producten betaald u rechtstreeks aan de financieel adviseur.
-
Bij welke organisaties zijn wij aangesloten?
Ons kantoor is bij verschillende organisaties aangesloten. De belangrijkste zijn:
- Autoriteit Financiële Markten
Registratienummer 12005653
- Stichting Erkenningsregeling Hypotheekadviseurs (SEH)
R. Groenendijk (Registratienummer 12555)
P.C. Somers (Registratienummer 19468)
- College Bescherming Persoonsgegevens (CBP)
Registratienummer 1073631
- Klanteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid)
Registratienummer 300.002936
- Kamer van Koophandel
Registratienummer 20085644
- BAVAM - beroepsaansprakelijkheidsverzekering
Polisnummer 2647
-
Hoe kan ik een klacht kenbaar maken?
Wij streven ernaar om u ten alle tijden goed van dienst te zijn, maar ook wij kunnen fouten maken. Wanneer u niet tevreden bent over onze dienstverlening vragen wij u dit eerst kenbaar te maken aan de directie van ons kantoor. In de meeste gevallen zullen wij uw klacht snel kunnen verhelpen. Mochten wij er samen niet uitkomen, dan kunt u zich altijd wenden tot Stichting Klachteninstituut Financiële Dienstverlening.
-
Hoe gaan wij met de privacy van uw persoonsgegevens om?